SolarLab

En profilvideo skal være lige så unik som virksomheden den præsenterer. Se hvordan vi fik Solarlabs innovative solcellefacader til at skinne på skærmen - bogstaveligt talt.

Et skærmbillede af SolarLab's profilvideo
Foto- og videoproduktion

Fra kedelig profilvideo til solstrålehistorie

Lad os være ærlige - de fleste profilvideoer er lige så spændende som at se maling tørre. Men når virksomheden du filmer bogstaveligt talt laver bygninger der høster solens kraft, ja så har du ikke råd til at lave noget almindeligt.

Mere end bare en profilvideo

Vi kunne have lavet endnu en kedelig virksomhedspræsentation med jakkesæt og powerpoints. I stedet tog vi Solarlab med på en visuel rejse, der får selv den mest hardcore Netflix-marathonløber til at spærre øjnene op.

To dage der ændrede alt

  • Dag 1: Vi satte os ned med Solarlabs superhelte (også kendt som deres ledelse) og fik dem til at fortælle om deres mission om at gøre verden grønnere - én facade ad gangen.
  • Dag 2: Vores drone fik lov til at lege med "Det grønne hus". Og ja, det var præcis lige så sejt som det lyder. Vi fangede nogle skud der får almindelige arkitekturfotografier til at ligne noget fra et engangskamera.
Skærmbillede fra Solarlabs profilvideo af "Det grønne hus"

Sådan tryller man med virkeligheden

I stedet for at plastre det hele til med specielle effekter (vi er ikke Michael Bay), holdt vi det ægte. Vi finpudsede farverne så de matcher virkeligheden og tilføjede et soundtrack der får selv den mest klimaskeptiske til at overveje solceller.

Et skærmbillede af SolarLab's profilvideo

Resultatet?

En profilvideo der ikke bare fortæller - den viser. Det er som en dokumentar møder arkitekturporn, bare uden de kedelige dele. Den blev vist på en konference og folk glemte faktisk deres telefoner i lommen. Ja, det er muligt!

Er du blevet nysgerrig?

Det er vi også - på dit projekt! Vi har kaffen klar (og en masse gode idéer i ærmet).